Mnoge tvrtke ulažu značajna financijska sredstva u marketing i promociju svojih usluga i proizvoda. Procjene kažu kako se u ovoj godini na oglašavanje potrošilo oko 560 milijardi dolara, što i ne čudi s obzirom na to da je konkurencija svakim danom sve veća, a klijenti sve informiraniji i zahtjevniji.
Kako bismo znali što naši klijenti zapravo žele, kakve probleme imaju i koja je naša primarna zadaća u njihovom savladavanju, potrebni su alati kojima pratimo informacije o klijentima. Od prvog poziva ili maila do komunikacije preko društvenih mreža i redovitog feedbacka o cjelokupnoj usluzi, interakcija s klijentima i praćenje povratnih informacija koje nam (ne)izravno daju može biti od velike pomoći u poboljšanju usluga i cjelokupnoga upravljanja odnosima s kupcima (CRM-a).
CRM – što je zaista bitno?
Danas na tržištu postoje mnogobrojni specijalizirani programi za Client Relations Management. Malim tvrtkama, obrtnicima i start-upovima dostupne su i besplatne verzije ovih programa, no nikako ne treba zaboraviti da vam ni najskuplji CRM program neće pomoći ako iz njega ne izvučete podatke o stvarnom stanju odnosa s klijentima. Na kraju krajeva, maloj tvrtki može biti dovoljan Excel. Najvažnije je prilagoditi se svakom klijentu i individualno pristupati rješavanju izazova s kojima se suočavaju.
U prevoditeljskoj industriji to je posebno bitno. Svakodnevno se susrećemo s klijentima iz različitih područja poslovanja koji muku muče s nedovoljno preciznim prijevodima i terminologijom koja nije u duhu njihove branše. Dodatno istraživanje i informiranje oduzima više vremena, ali ono je nužno kako bi klijent bio zadovoljan i postao vaš brend ambasador. Osim toga, kada prijevod za pojedinoga klijenta rade uvijek isti prevoditelji, to pruža sigurnost i dosljednost u korištenju terminologije. Da sada pitate naše prevoditelje bilo što o, primjerice, HP-ovim pisačima i bojama, nema toga što ne bi znali! Nitko im nije ravan, a zbog toga je zadovoljan i klijent i mi.
Tek kada svaki zaposlenik shvati koliko kvaliteta njegovoga posla utječe na zadržavanje klijenata, a time i na financijsku sliku tvrtke, možete (uspješno) provesti svoju CRM strategiju.
Dugoročna partnerstva kao temelj zdravoga poslovanja
Iz prve ruke možemo reći kako bi upravo dugoročna partnerstva trebala biti prioritet u strategiji rasta i razvoja tvrtki. Uz stalna ulaganja u kvalitetno vođenje odnosa s klijentima prihodi rastu, iako ih ne mora nužno pratiti povećanje broja klijenata. S obzirom da je, prema našem mišljenju, zadovoljan klijent najbolja reklama, a iskustva klijenata najbolji prodajni copy, izvjesno je i da ćete dobiti nove klijente. Naravno, kako bi došli do toga, potrebno je mnogo truda, rada, učenja, pokušaja i pogrešaka. Prednosti su CRM-a u odnosu na klasični marketing višestruke. Uz povećanje prodaje bez traženja novih klijenata, ojačat ćete svoju tržišnu poziciju, smanjiti troškove i, ono najvažnije, stvoriti dugoročna partnerstva za uspješno i održivo poslovanje.
Veliki broj tvrtki koristi frazu „usmjerenost na klijenta/kupca/potrošača“ jer se neke stvari u marketingu nikada ne mijenjaju. Glavna je razlika u tome s kojom je namjerom tvrtka usmjerena na kupca. Hoćete li biti usmjereni na klijenta isključivo radi prodaje ili ćete ipak uložiti vrijeme, usredotočiti se na ono što je njima potrebno i ne inzistirati samo na prodaji (što ne znači da se ne trebate predstaviti u najboljem svjetlu)?
Prošlo je vrijeme marketinških floskula. Klijentima je danas sve nadohvat ruke – forumi s iskustvima drugih, recenzije, vaša mrežna stranica, stranice na društvenim mrežama… Potrudite se da sve što trebaju nađu upravo kod vas.
Kako biste se mogli usredotočiti na stvaranje i uspješno provođenje svoje CRM strategije, poslove prijevoda, lekture, copywritinga i lokalizacije prepustite nama – vašem partneru za sve jezične nedoumice.