Izbornik

Sadržaj je kralj. Je li zaista tako?

Svima su danas puna usta contenta, odnosno sadržajnog marketinga. Najčešće čujemo kako je sadržaj kralj, a sadržajni marketing okosnica komunikacijskih strategija kako velikih, tako i malih tvrtki i obrta. Svi traže svoje mjesto pod digitalnim suncem. No je li izjava „sadržaj je kralj” uistinu točna?

U marketingu je sve stvar percepcije, pa tako i ovo. Još 2010. medijski mogul Rupert Murdoch rekao je kako sadržaj nije samo kralj, već vladar svega što je elektronsko. Bez sadržaja, sva bi tehnološka dostignuća bila „tek prazna ljuštura”. Danas nećemo govoriti o tome koliko je važno dobro ispromovirati sadržaj, optimizirati ga za internetske tražilice te koliku ulogu u svemu tome ima tehnologija. Usmjerit ćemo se na stvaranje sadržaja i njegovu važnost u stvaranju dugoročnih partnerskih odnosa s klijentima.

Marketing personaalfa i omega dobrog (sadržajnog) marketinga

Trendovi u marketingu podložni su stalnim promjenama. Većina njih izravno se tiče načina na koji vaša ciljana publika živi, radi, provodi slobodno vrijeme, što jede i u kojim se digitalnim prostorima „druži”. Zato je najvažniji korak u stvaranju privlačnoga sadržaja istražiti svoju ciljanu publiku. Jednostavan način za to jest stvaranje marketing persone. I ako ste sada pomislili kako je to dosadan i zahtjevan posao, u pravu ste, ali je isto tako jako važan. Tek kada dobro upoznate svoju ciljanu publiku, možete početi raditi na svojoj marketinškoj strategiji.

Ako nikada niste radili marketing personu, radi se o reprezentativnom predstavniku vaše ciljane publike prema kojem oblikujete svoj pristup. Marketing persona ne mora biti samo jedna. U Sinonimu imamo dvije glavne marketing persone, no vi ih možete imati i više, ovisno o potrebama. Što detaljnije napravite analizu svoje persone, koju ćemo sada nazvati Luka, to bi vam trebalo biti lakše stvoriti sadržaj koji je Luki privlačan.

Na ovom vrlo kratkom predlošku možete vidjeti osnovne podatke koji vam trebaju kako biste saznali ono što vam treba o Luki. Naravno, ovo je samo početak. Predložak trebate detaljno razraditi i opisati prosječan Lukin dan. Kada se probudi, ide li odmah na Facebook, Instagram, Twitter ili Snapchat? Možda prvo provjeri e-poštu? Možda uopće ne koristi mobitel u prvih sat vremena od buđenja jer pokušava promijeniti „loše” životne navike? Možda još nije odustao od novogodišnjih odluka. Tako ćete dobiti percepciju o tome s kojim se izazovima u svakodnevnom životu Luka susreće i kako mu vaš proizvod/usluga može pomoći. Dajte mu rješenje. Stvorite potrebu/želju.

Kakav sadržaj zanima Luku?

Sadržaj koji plasirate, bez obzira na to hoće li doći do Luke putem plaćenih kanala ili organski, mora biti kvalitetan, koristan i zanimljiv, mora ponuditi dodanu vrijednost. U kojem obliku i kakav će to sadržaj biti ovisi o industriji u kojoj radite i, naravno, Lukinim potrebama. Ako niste primijetili, Luka je središte ovoga teksta. Budite originalni, komunicirajte s Lukom, izazovite emocije, potaknite ga na razmišljanje, koristite vizuale (fotografije, infografike, video zapise) i redovito objavljujte.

Važno je napomenuti da ne biste trebali objavljivati isti sadržaj na svim društvenim mrežama. Uostalom, zašto bi vas itko pratio ako na svim profilima objavljujete iste stvari? Dovoljno je da vas prati na jednoj mreži i to je to. Prilagodite svoj sadržaj društvenoj mreži na kojoj objavljujete. Iskoristite Google Analytics i ostale alate kako biste dobili pregled svoje publike. Ako se informacije o ljudima koji vas prate ne podudaraju s Lukom, možda biste trebali promijeniti sadržaj koji dijelite, bez obzira dijelite li ga preko newslettera, eBookova, mrežne stranice, blogova, i/ili društvenih mreža.

Koristit ćemo primjer naših profila na društvenim mrežama. Na Facebooku smo usmjereni na domaću publiku, dijelimo jezične savjete i zanimljivosti, dok na našem Instagram profilu možete pratiti behind the scenes događanja preko Instagram priča, naše zaposlenike i osobniju stranu Sinonima. LinkedIn prije svega koristimo za komunikaciju s domaćim i stranim (potencijalnim) klijentima i partnerima, kao i za praćenje novosti iz industrije. No jedno je zajedničko – sve društvene mreže pričaju priču s istom porukom koju želimo prenijeti svijetu.

To ne znači da će svi naši pratitelji na Facebooku postati naši klijenti. No velika je mogućnost da će se jednoga dana, kada budu zatrebali profesionalne prevoditeljske usluge, javiti upravo nama jer smo im poznati, zanimljivi i jer su se već povezali sa sadržajem koji objavljujemo.

Vrlo korisna metrika koja vam može pomoći da vidite koliko ste „pogodili” sa sadržajem jest engagement, odnosno uključenost publike. Najlakše ju je mjeriti na društvenim mrežama, ali je dostupna i za druge oblike dijeljenja sadržaja kao što su blogovi. Broj komentara, likeova, klikova na poveznicu i dijeljenja najbolje će vam pokazati koliko je vaša publika zainteresirana za sadržaj koji im pružate.

Zašto raditi na sadržajnom marketingu?

Cilj svakog marketinga, pa tako i sadržajnog, jest prodaja. No ne bilo kakva. Ono čemu težimo jest dugoročan partnerski odnos s klijentima kako bismo osigurali sustavan rast i razvoj, kako naše tvrtke, tako i klijenata.

Kroz sadržajni marketing nećete dobiti „kupca” koji će zaboraviti na vas nakon odrađenoga posla, već brend ambasadora, a nema bolje reklame od te. Osim toga, organski ćete povećati vidljivost svoga brenda, istaknuti se u industriji i utjecati na bolje pozicioniranje na internetskim tražilicama.

Stvaranje sadržaja, posebno za više marketing persona, nije nimalo jednostavan posao. Trebate biti jasni, zanimljivi, izazvati neku emociju i pružiti dodanu vrijednost koju će Luka cijeniti. Na kraju, nemojte se obeshrabriti ako povratne informacije nisu baš najbolje. Istražujte, učite, eksperimentirajte, pitajte Luku što želi! Stvaranje kvalitetnoga sadržajnog marketinga dugotrajan je proces i nije „pumpanje” brojki. On predstavlja osiguravanje kvalitetne poslovne suradnje i odnosa povjerenja, bez obzira radite li na B2B ili B2C modelu.

No ako ste se sadržajnog marketinga uhvatili samo zato što je in i zato što ga svi rade, možda ipak trebate ostaviti onu praznu ljušturu s početka priče jer nije svaki sadržaj kralj. Samo onaj dobar i prilagođen Luki nosi krunu.

envelope-oclosemap-markerfacebook-squarelinkedin-squarephonecaret-downenvelopeangle-downinstagram